Julklappsspelet

Publicerat 2012-12-20 11:40:00 | i kategori Allmänt


 Nyss var jag och handlade julklappar till julklappsspelet som vi alltid spelar på julafton.
Har ni provat?

Såhär går det till:
Typ 5 klappar á 20 SEK krävs för att få vara med.
Alla klappar läggs upp på bordet.
Redan där börjar jakten på vilket paket man ska erövra!
Sen får alla slå tärning.
Den som får en ETTA eller SEXA får välja en klapp.
Får man en SEXA får man SLÅ IGEN!
Sen när alla klappar är borta öppnar man sina klappar.
Det är nog här spelet verkligen börjar...
Tidtagaruret börjar sedan ticka på 1 minut och...
...får man en etta eller sexa så får man ta vilken klapp av vem som helst!!
HEHEHE.
- Och slå igen om man har lyckan att slå en sexa!
När minuten är slut får man behålla de klappar som är kvar, om några är kvar.
Dock verkar det som att alla alltid vill ta mina klappar, av någon konstig anledning???


Detta är by-the-way enda gången på hela året som jag kan och vågar släppa ut min spel-djävul.

Herregud, detta spel. Det gör att den snällaste personen kan bli girig!
Jag kan sura i flera timmar om någon tar någon av mina klappar!

Min bror köper alltid de sugigaste klapparna så hans paket vill ingen ta.
För några år sen tog jag alla hans paket för att de var så stora, och vad fick jag?

1. Jordgubbs-sylt i sån refill-påse.
2. Havregrynspåse.
3. En påse med alldeles för stora sugrör som jag FORTFARANDE har kvar! (enda gången jag använt dem var när jag hade dragit ut min visdomstand och skulle dricka nyponsoppa! Jag fick suga i det det där gigantiska sugröret så hårt så jag fick ont i lungorna.)

Nänä. Mig lurar han inte igen!

Kommentarer
Postat av: Ida Nilsson

Haha! Jag var och köpte 11 (!) paket till årets julklappsspel. Vi ska spela två gånger, likt varje år. Jag hoppas att jag får något bättre detta året! Jag själv försöker köpa bra och fina saker för att uppmana andra till det, men... Det verkar inte fungera så bra ;)

Svar: Hahaha, eller hur?? Jag köper kanske för många saker som jag själv vill ha, men det är inte riktigt havrgrynsnivå på det om jag säger så ;-)
zorros.blogg.se

2012-12-20 @ 20:30:45
URL: http://idacnilssons.blogg.se/
Postat av: Ida Nilsson

Fast, jag ska ju erkänna att jag alltid försöker få tillbaka mina egna.. haha. Då blir man ju mest nöjd! Det är så tråkigt att behöva komma hem med saker som ändå slängs sen :)

Svar: Håller HELT med :-)
zorros.blogg.se

2012-12-20 @ 21:17:22
URL: http://idacnilssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0