Mina ögon väger BLY

Publicerat 2012-12-22 08:15:00 | i kategori Emma


Godmorgon alla fina!

Jag är inte så duktig på att vara själv i huset på kvällarna.
Faktum är att jag är helt värdelös.
Då kan man kanske föreställa sig hur jag är när jag får sova själv.......
Vilket jag fick göra i natt.
JAG FICK SOVA SJÄLV.
Min alpha prins fick lånas ut efter långa förhandlingar med motparter som bönade och bad mig.
"Snälla, han kan väl få komma hit och dricka whiskey? Vi ska dessutom upp tidigt"

Han ska aldrig mer få lånas ut med sova-över-krav!!!!

Jag hatar att vara själv och är såååå mörkrädd.
Jag blir likadan varje gång jag tvingas sova själv:
- Springer runt en timme innan jag ska försöka sova och känner på alla dörrar.
- Lyssnar överdrivet mycket på ljud och hittar alltid nya ljud!
- Sover i samma ställning hela natten, vilket är med ansiktet mot sovrumsdörren.
- Ligger spänd som en fiolsträng och är redo att säga "HOGAAAAA" anytime.
- När jag väl lyckas sova är det dags att stiga upp.

Alla var helt stirriga i natt.
Så blir det när vår trygghet inte är hemma med oss.
För alpha prinsen är vår trygghet.
Hunden skulle helt plötsligt ut 01.52 för att virra runt i trädgården i 20 minuter.
Jag var inte helt överlycklig kan jag säga.
Dessutom tassade han runt överallt i huset för att leta efter husse HELA natten.
Jag är inte överförtjust just nu i att höra tass-ljud på parkett-golven...

Men då återstår ju en fråga:
Vad skulle jag göra om en tjyv kom in?
Jo, då skulle jag stå där med min golfklubba!
- Ja, jag spelar golf.
- Och nej, det är faktiskt Elin Nordegren som har snott mitt tips om att använda en golfklubba i nöd!
Jag skulle stå där med min golfklubba och säga
"Ge dig iväg! Kommer du närmare så slår jag dig!"
Ja ni hör ju själv hur bra detta skulle gå...


Nu ska denna husfru koka kaffe (mina ögon väger BLY) och räkna ner tills min man kommer hem.
Ni förstår, mitt hjärta bankar väldigt, väldigt hårt för honom.
Faktum är att han har fått mitt hjärta och jag har sagt att han får behålla det för alltid.
Då blev han glad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0