Vart är julefriden?

Publicerat 2012-12-20 21:26:00 | i kategori Emma


Undrar jag.
Jag suckar och tittar på min man.
Jag frågar igen: ”vart är julefriden????”

- Hur kan du undra det, frågar min älskling.
Han fortsätter:
- Du har ju julpyntat. Du har ju köpt julstjärnor. Dödat en julstjärna. Köpt en
ny julstjärna.Vi har kuddar med ”god jul”, tomtar och gud-vet-allt-överallt.

Exakt! Du har helt rätt!
Varav jag pekar drygt mot hallen.
(överblivna saker har flyttat in från vårt tidigare boende som är sålt sen några dagar tillbaka!)


- I bakgrunden kan man liksom skymta min "god jul" kudde... -


Läs mellan raderna älskling!
Vart är julefriden = kan vi plocka undan detta skitet??


Så svåra är väl inte vi kvinnor att förstå?

Jag glömde även nämna att byrackan hunden pissade på mina rosa matta nyss!
Herregud, why!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0