04.48

Publicerat 2013-01-29 10:43:16 | i kategori Att vara föräldrar


04.48.
Just detta klockslag hade lill-prinsen bestämt sig för att han skulle ha mat.
Och det pronto!
Det är då man önskar att man inte bar på två tunga mjölkkannor strax över magen...
...det hade varit mer bekvämt att dunka armbågen i sin kära man som sussar sött...
Men det är bara att masa sig upp och ge det lilla charmtrollet lite av ena mjölkkannan.
Som tur var somnade han fint i sin vagga igen efter lite tutte.
Och mamma Emma somnade om också.

09.58.
Ringer ett brådskande samtal. De svarar som tur är...
- "111 blöjakuten - vad kan jag hjälpa dig med?"
- Vår son drunknar snart i bajs! Det finns inte en torr fläck på hela blöjan! Allt är blött!
- Behöver ni en blöj-ambulans?
- Nej, inte än...
- "Okej. Då hjälps vi åt via telefon. Har du bytt blöja?
- Jag har använt 10 tvättlappar och det är fortfarande massa kvar!
- "Ta fram badbaljan och fyll upp med vatten så väntar jag kvar...
[Tar fram badbaljan]
- Den är framme nu och jag har fyllt upp med vatten.
- Lägg ner honom försiktigt och tvätta rent honom.
- Tack. Nu ser jag min son igen!

Yuack.
En översvämmad bajsblöja är inte att leka med...
Mammalivet handlar om glamour, i MASSOR! ;)

Och resultatet:



Kommentarer
Postat av: Nathalié - Äntligen gravid <3 BF 27/3-13

jag smälter av hans leende! honom får ni nog hålla hårt i när han blir tonåring.. med det leendet kan han charma omkull alla :P.

Svar: Aww vad gullig du är :-)
zorros.blogg.se

2013-01-29 @ 14:00:21
URL: http://yarp.blogg.se
Postat av: Anna M

Vilken fin design :)

Svar: Tack snälla! :-)
zorros.blogg.se

2013-01-29 @ 16:58:49
URL: http://mallards.blogg.se/
Postat av: Linda N

Haha helt underbart:) Visst är det härligt med småbarn;)

Svar: Oh yes ;-)
zorros.blogg.se

2013-01-29 @ 19:33:22
URL: http://www.jagochminafina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0