Vingligt på ryggen!

Publicerat 2013-01-10 21:16:00 | i kategori Zorro


Idag var det vingligt uppe på hästryggen!
Jag misstänker att Zorros sadel är för trång, därför har jag tagit paus med den just nu.
Kanske behöver jag fixa en ny sadel, men det måste en expert avgöra.
Sadlar är verkligen inte lätt i en hästvärld, den måste sitta perfekt, annars kan den skada hästen.

Men under tiden jag är osäker longerar jag honom och idag köpte jag en barbackagjord!
För er som vet typ att en häst är ett djur med fyra ben... ;-)
...så är alltså en barbacka gjord en lösning som gör att du rider hästen utan sadel, men med stigbyglar.
Det gör det liiiite lättare än utan sadeln, men med en sån stor häst som Zorro så är det vingligt.
Herregud, jag blev nästan darrig först, det var så ovant!
Och min balans är verkligen inte som den en gång har varit.....
Den måste jag träna upp igen!
Men efter sisådär 10 minuter började det kännas bra...
Och Zorro undrade nog vad jag höll på med som studsade och hade mig på ryggen! Haha.
Den där hästen är så snäll så det är galet, han är UNDERBAR.



Lite bilder på oss!


 


Nu ska jag kvällsmysa med en gnällig lill-prins, en blöt hund och en underbar make!
Kan inte bli bättre ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0