Nog tempat i stjärten!

Publicerat 2012-12-27 11:29:25 | i kategori Allmänt


Yes. Nu är det nog tempat i lill-prinsens stjärt!
Mamma har gjort slag i saken och varit på apoteket!

395 SEK fattigare kom hon hem med en present, förseglat i en mörkblå apotekets-sidenpåse...
...till hela familjen! TJOHO!

Vi har nämligen två febertermometrar hemma, men vi tror att båda två har besökt lill-prinsens rumpa, så ingen av oss ”stora” har lust att stoppa den under tungan längre...........

Men nu så!
Nu är det bara att trycka på av/på knappen, trycka start, läsa av temperaturen i pannan sen är det klart! Att man dessutom kan använda den till nappflaskor, badvatten och oss andra i familjen är ju bara en ren bonus.....


- Familjens nya leksak och lill-prinsens fot kom visst med! -

 


På prat om temperaturer...
...jag har länge klagat över temperaturen i vårt sovrum!
Det är så sjukt kallt på vintern att jag måste rulla in mig själv i täcket som en rulltårta...
Och varje kväll har jag och min man vår förhandling då det är jag som är det varma elementet i vår familj och han alltid fryser:
Alpha prinsen: Hoppa in, jag fryser.
Jag: Ok, har du med dig ditt eget täcke?
Alpha prinsen: ja
Jag: Ok, kom in!

HAHAHAHA så sjukt! Konstigt att vi båda fryser???
Vi mätte inne-temperaturen i sovrummet...



16,2 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0