2012 - Återblick...

Publicerat 2012-12-31 14:44:07 | i kategori Emma


Herregud vad 2012 har gått fort!
Det är läskigt, för sådär säger jag varje år.

Jag minns att jag sa förra året på nyår att ”2012 ska bli ett riktigt jäkla bra år”...
...och det blev det...
På många sätt.

Några dalar men desto fler toppar!!
Och de där dalarna har en mening, jag är helt säker på det...

Men hur har nu 2012 varit?
- Kort efter nyår fick vi reda på att vi skulle bli 3 i familjen! En bebis var närmare bestämt på väg!
- Ett ultraljud senare fick vi veta att det skulle bli en liten pojke. Jag grät av lycka. En lill-prins!!!!!
- Vi skulle bli hundägare, men det visade sig att tiken var skengravid...
- Vi fick besked igen från en annan kennel att en Beauceron hane fanns över till oss, jippiiiiiie!
- Magen växte och växte...
- Vi åkte låååångt upp till norr för att hämta hem ”lilla blå” som var den sötaste valpen av alla. Från Glada Hudik tog vi tåget hem till Malmö, med en hundvalp, en höggravid kvinna och en galet underbar man som tog hand om familjen... NEVER AGAIN!
- Vi fick känna på hur det var att ha ”bebis” i form av innekissande hundvalp, sönderbitna möbler, sömnlösa nätter och grävda gropar i trädgården osv osv. Och då hade inte ens bebisen kommit...
- Vi körde in hästen med vagn, vackra Zorro. Han fullkomligt älskade att få köra vagn!
- En dag skenade Zorro med höggravida Emma och hennes mamma, men som tur var så slutade allt gott med ett söndergalopperat fält med "några" förstörda grödor, OOOOOOOOPS. Bonden var dock snäll och ville inte ha någon ersättning. Zorro var hel. Emma och hennes mamma var också hela och rena. Pheeew.
- Dagarna närmade sig ”release of the baby”.
- Dagarna passerade ”release of the baby”.
- Blivande mamma googlade runt på ”komma igång med förlossning”. Resultatet var att jag tryckte i mig ett paket med russin, 4 gamla pepparkakor, jag tog några ordentliga ridpass med hästen, jag skumpade runt i vagnen med hästen, jag sprang med hunden.... Men NADA! Inget hände! Ingen release...
- 2 veckor över tiden fick vi beskedet att nu skulle det sättas igång. Yes, dags för release.
- Nu efteråt förstår jag inte hur jag kunde längta så till denna smärta.
- Men ut kom han, den vackraste lilla prins som jag och min man hade sett.
- Berg-och-dal-bana av tårar, leenden, skratt, sömnlösa nätter så hade vi blivit tvillingföräldrar. Nej nej, det kom bara EN bebis. Men vi hade ju en HUNDVALP också = två bebisar. Herregud vilken romantisk bild vi hade av att ha hundvalp. NEVER AGAIN! Skaffa aldrig bebis och hundvalp samtidigt. Eller bli aldrig gravid samtidigt som ni ska ta av en tandställning, för det gjorde jag i samma veva. Men tänderna blev skitsnygga och jag ler nu HELA tiden. Det var helt klart värt all smärta och möda...
- Vi sålde vår lägenhet, som hade varit uthyrd och tom och som tillslut såldes. YEEEEES.

Och sist men inte minst...
- Vi planerar för framtiden!
Jag längtar efter 2013 och är såååå spänd på hur detta året kommer bli!
Tillsammans med min underbara familj så vet jag att detta året kommer bli helt, helt underbart....


Med det sagt vill jag önska er alla




 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0