Nyårslöften är till för att brytas

Publicerat 2012-12-31 08:23:00 | i kategori En vanlig vardag...


07.50: GODMORGON mamma & pappa, sa lill-prinsen.
Thank you Lord.
Ingen "favorit i repris" från igår á la godmorgon kl.06.
Åh vad skönt att få sova!
Och idag är det nyårsafton, wihoooo.
Dags att göra en kort summering av 2012. Hjälp vad tiden året gick fort...
Och inga nyårslöften blir det heller.
Jag har haft det en gång, aldrig mer.

"Jag ska inte äta godis på ett helt år"
Belöning: 1000 riksdaler.

Hur dum får man bli?!
De som tjänade på detta nyårslöfte var mamma och pappa, inte jag...
Det nyåret var vi dessutom iväg på ett ställe där det fanns massa chokladjhul.
Vem tror ni vinner en stor PLOPP??????????
Jo, Emma såklart.
Inte bara Emma.
Emma som har godisförbud. Ett år.
Åh vad jag tittade, rörde, sniffade, kände, funderade om det var ok med en liiiiiten bit.
Men nä. Ärlig som jag var skulle jag aldrig kunna göra så.
Åh vad jag kämpade.
Vi bändade och drog i de där reglerna, jag och mamma.
Jag vet inte hur det blev faktiskt...
...jag tror vi gjorde en deal att jag fick 500 sek för 3-4 månader.
Och då fick jag nog lov t.o.m att öppna den där ploppen också (!!!!).
ALDRIG MER något sånt skit.

Nyårslöften är till för att brytas, sa någon till mig för längesen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0