Det ständiga dåliga samvetet...

Publicerat 2013-01-21 11:55:00 | i kategori Mamma Emma


Som mammaledig har jag insett att vissa dagar känner man det ständiga dåliga samvetet.

- Jag leker/tränar inte tillräckligt mycket med hunden
- Hunden får inte tillräckligt långa promenader
- Jag underhåller inte lill-prinsen tillräckligt mycket
- Jag låter inte lill-prinsen "träna" att ligga på mage tillräckligt mycket
- Jag har inte hunnit med tillräckligt mycket hemma (jag älskar att pyssla om vårt hem)
- Jag har inte ägnat tillräckligt mycket tid till hästen
- Jag är inte en tillräckligt bra vän (hinner väldigt sällan ses med mitt schema)
- Jag är inte en tillräckligt bra fru (min älskade man lät mig inte ha med denna punkt, pheew!)
- Jag tar inte hand om mig själv tillräckligt mycket
....vissa dagar kan listan bli såååå lång!



Känner ni igen er?




Kommentarer
Postat av: Carro

Nog kan jag känna igen mig allt, men... Har dock bara lillan att ta hand om, så det blir ju lite annorlunda. Hon blir väl lite extra bortskämd just därför :-)
Hoppas ni hatt en fin start på veckan!
Kram kram

2013-01-21 @ 12:30:24
URL: http://www.carrosfmf.blogspot.se
Postat av: Angus

ja.. och jag har varken barn eller häst!

2013-01-21 @ 12:51:51
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Jenny Skyllberg

Åh ja,jag känner verkligen igen det där ;) Jag har en dotter som snart blir 3 år,en son på 3 månader samt 3 hundar - och en sambo/pappa. Det är inte lätt att hinna med allt,men man får försöka tänka att man bara kan göra sitt bästa :D

Svar: Helt rätt! Man kan inte annat än att ge sitt bästa :-)
zorros.blogg.se

2013-01-21 @ 16:28:42
URL: http://mammajennysvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0