Fråga: I vilket landskap är vi i nu?

Publicerat 2013-01-08 13:45:19 | i kategori Allmänt


 Ta en titt på nedan bild och läs texten.
I vilket landskap är vi i nu tror du?




Rätt svar är SKÅNE!!
Hahaha.
Jag kunde inte låta bli igår att knäppa en bild på en förrådsdörr som jag gick förbi.
Det betyder alltså skottkärror på... svenska? ;-)
Det har tagit tid kan jag säga att lära mig alla dessa skånska ord när jag flyttade ner hit.
Jag själv är värmländska och när jag flyttade hit frågade alla mig:
"Har ni isbjörnar däruppe?"
EHHHHHHHHHHHH.
De trodde verkligen att jag var född i en igloo.

Lär de sig ingen geografi i de skånska skolorna?
Kommentarer
Postat av: Nathalié - Äntligen gravid <3 BF 27/3-13

jag tänkte faktiskt på skåne! de har lite konstiga orter och benämningar där nere, haha ;)

sv ja det var gott, hihi. haha ja jag antar det, men jag blir så himla rastlös och måste göra någonting, för blir helt knäpp annars :P

2013-01-08 @ 19:15:03
URL: http://yarp.blogg.se
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Hehe jag tänker direkt på det jag sa när jag var liten och också nämnt i bloggen vid något tillfälle.

Ett par nyinflyttade skåningar på samma gård som där vi bodde och jag springer hem till mamma "mamma, mamma det har flyttat in ett par skåningar längre ner på gården, men dom pratar svenska".

Jag hade aldrig kunnat gissa vad det där ordet betydde faktiskt, men jag gissade på att det var ett skånskt ord.

Svar: Hahahha, vilken klockren kommentar "men de pratar svenska"! Du är för söt Lottiz :-)
zorros.blogg.se

2013-01-08 @ 21:18:41
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Hehe, jag brukade visst komma med checka kommentarer som liten ;-)

2013-01-08 @ 22:07:52
URL: http://lottizdays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0