Mammasnack, del 2

Publicerat 2013-01-16 20:39:34 | i kategori Mamma Emma


Listan goes on!
Jag är, som ni säkert märker och kommer märka, väldigt frispråkig av mig...
Jag tycker det är viktigt att dela med sig av den riktiga vardagen som mamma.
Inte den som man tror att alla vill läsa. För vill verkligen någon läsa det??!
Den är inte alltid så glamourös som man kanske trodde innan...
Latte-morsor på stan osv, shit! Jag fattar inte hur de orkar?!
Jag tycker det är ett projekt hela tiden när man ska packa ihop allt + bebis och ge sig iväg till stallet...
Men jag ska också tillägga att de där underbara dagarna är UNDERBARA!
Och som tur är så är det flest såna dagar än jobbiga.
Men jag tror det är bra att dela med sig av de där jobbiga dagarna också.....

Här fortsätter listan!

7. Det är okej när det är som värst att ångra "den där skrikungen". Det tänker alla. Alla slutar att ångra sig!
OBS! Jag skriver igen: Alla slutar såklart att ångra sig och skulle inte klara sig utan "muhää".....
8. Det är okej att tycka att det är SKITJOBBIGT att bara ta sig utanför dörren...
(Bara att packa ihop unge, sig själv, skötväskan och allt tar tid och man blir oftast sjösvettig = inte kul.)
9. Det är okej att böla. Faktum är att det är okej att böla över rätt mycket, hela tiden när man är mamma!
10. Det är okej att tycka att andras bebisar är jobbiga!
(Bara för man är mamma innebär det inte att alla andra ungar är superduper-gulli-gulliga!)


Nog på listan för denna gången!
Ni kommer se mer ;-)
Kommentarer
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Jag skriver under på alla punkter. Det är inte alltid lätt att vara mamma, men det barnen ger än är värt allt jobbiga tusen ggr om.
Grattis till fasterskapet också.

Svar: Åh tack för din kommentar! Det ä verkligen inte lätt att vara mamma... Det är tur att man får de där FANTASTISKA leendena mellan alla skrik och blöjbyten :-)
Tack!!! :-)
zorros.blogg.se

2013-01-16 @ 20:58:22
URL: http://lottizdays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0