Mammasnack...

Publicerat 2013-01-16 13:52:58 | i kategori Mamma Emma


Nu mina vänner och bloggläsare ska jag erkänna en sak:
Det är fan inte lätt att vara mamma eller vara mammaledig!

Jag kom nyss hem från en mysig mammalunch.
Det är sånt som behövs...
Man måste få ur sig lite tankar och känslor!
Speciellt med sitt första barn, man kan ju I N G E N T I N G från början.....

Jag ska bjuda på lite mammasnack:
1. Det är inte alltid roligt att vara mamma. (Den som säger annat bluffar!)
2. Det är skitjobbigt många dagar att vara mammaledig och själv om dagarna.
3. Man trodde aldrig att det skulle vara såhär tufft att bli mamma.
4. Det är helt okej att räkna ner timmarna till sin partner kommer hem... (för det gör man.)
5. Det är helt okej att tycka att ett bebisskrik är AP JOBBIGT att lyssna på.
6. Det är helt okej att tycka att sakna "vuxen konversationer" = skippa bebissnacket.

...mer på min lista kommer!
Nu är det dags för stallet...

 
Kommentarer
Postat av: Angus

så härligt att du erkänner det alla VET och tror men få erkänner..
ibland blir jag så trött på alla "mammabloggar" eller gravidbloggar där allt är så underbart härligt.. "jag är höggravid men det lyser i ögonen på mig och jag har aldrig varit så här lyckllig" då känner jag mig helt anti och måste väga upp det hela med att lägga ut ett inlägg på en bajskorv... typ!

Svar: Åh, tack!! Och jag håller med dig, jag kan inte med att läsa familjebloggar där allt är tipp topp HELA tiden, för det är det inte... Tack igen :-))
zorros.blogg.se

2013-01-16 @ 13:59:09
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Nathalié - Äntligen gravid <3 BF 27/3-13

Precis så förväntar jag mig att det är och att man tycker det är skönt med lite avlastning när sambon kommer hem. Men ja, som du säger så förskönar många mammalivet och får det att låta "glamour", haha.

sv, haha, ja tänk om :).

2013-01-16 @ 18:29:34
URL: http://yarp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0