Välja dagis...

Publicerat 2013-01-02 10:02:00 | i kategori Mamma Emma


Nu börjar jakten på dagis till lill-prinsen. Med allt vad det innebär.
Usch, jag tycker det är jätte jobbigt att någon annan kommer "få" ta hand om vår lill-prins.
Jag måste ge någon annan ansvaret att ta hand om honom på dagarna.
Någon annan som jag vill ha en garati för att den är snäll.
Som gör allt rätt (inte för att jag alltid gör allt rätt, men man vill att det ska bli rätt).
Någon annan som ska...
Suck.
Fruktansvärt.
Och jag vet.
Jag är höns mamma. För mycket höns mamma.
Men det finns så mycket att välja på!
Hade jag fått välja så hade jag nog byggt mitt eget dagis!
Nu gäller det bara att hitta det där drömdagiset som vår lill-prins kommer trivas på.
Min kloka man sa till mig imorse:
"Om dagiset inte känns rätt så kan vi ju alltid byta? Ett beslut är ju inte ristat i sten".
Eeeh, eeuuuum. Jo det kan vi ju alltid. Vad klok du är älskling.
(synd att jag inte kom på det själv)

Nu ska jag städa in 2013 med en riktig STORSTÄDNING!
Jag älskar att städa och göra fint.
Och så ska jag lyssna på musik och dansa med lill-prinsen.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0